Filter oil vapours 170cdi - where?

Diskutiere Filter oil vapours 170cdi - where? im English support forum Forum im Bereich Baureihenübergreifende Foren; where is located this filter? its somewhere between where we pour in machine oil and the turbine. its called oil-vapor filter. vhen is dirty with...

Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.
  1. #1 montana5, 12.07.2009
    montana5

montana5 Elchfan

where is located this filter?
    its somewhere between where we pour in machine oil and the turbine.
    its called oil-vapor filter.
    vhen is dirty with oil can turbine brakedown becouse the turbine dont have enaught air (dirty filter with oil vapor).
    Did anione change this filter before? *kratz*

2. Anzeige

3. #2 montana5, 13.07.2009
    montana5

montana5 Elchfan

i think its called pollon filter in english...?

4. cooper

cooper Elchfan

Beruf:
    Redakteur
    Marke/Modell:
    B180 CDI (W245), A170L CDI (V168.109)
    Sorry, I did not understand which filter you mean.

We have various: First the main intake filter, located right in the middle ontop the motor, with the air intake tube leading to the right front (all directions described as seen when standing in front of the door):

Then we have the fuel filter, located in a tin box close to the motor firewall, which filters the gasoline or diesel fuel coming from the tank:

And then we have the oil filter, designed to filter the motor oil.

Which is the one you're talking about?

And what do you mean with "turbine", maybe the turbo charger?

Greetings, Mirko

5. #4 montana5, 13.07.2009
    montana5

montana5 Elchfan

Hello Mirko,thanks for upload pictures for me.
    Yes i was thinking the filter which is located betven air filter and turbocharger,but in the pictures i did seen that this filter dont exist in 170cdi machine.
    Then is yust 3 filters in 170dci oil,air and disel filter.
    I seen that filter in BMW 2.0d when my friend excange it with new,and this filter is problem when is dirty and then comes brakedown of turbochargers.
    Mirko one more frage i hawe,when i excange disel filter how then fill the filter to top with disel?becouse when u putted a new filter is empit?what is procedure ?
    Regards
    Do u speak a Slvenian or language former Yugoslavia?

6. cooper

cooper Elchfan

Beruf:
    Redakteur
    Marke/Modell:
    B180 CDI (W245), A170L CDI (V168.109)
    Hi,

sorry, I don't speak any "eastern" language. Maybe using translate.google.com would generate a sufficient translation from slovenian to english... could be worth a try.

There is no special air filter for the turbo charger, as you found out yourself, there is only the main intake filter.

I'm not sure what you did mean with the oil for the turbo charger. The charger is lubricated from the normal oil system, so there is no need to oil the turbo charger seperately. Or do you have oil loss at the connection between turbo charger and airbox? This could indicate a serious problem with your charger leading to a sudden loss of most of the motor oil and therefor motor cooling.

I didn't change the diesel filter myself, but I think you don't have to fill the filter seperately. Just try to start the motor for 20 seconds, then wait a couple of minutes to cool down the starter, then try again for 20 seconds, and so on. The system is self-exhausting, as far as I know.

Greetings, Mirko

7. #6 montana5, 14.07.2009
    montana5

montana5 Elchfan

Thank you Mirko ,
    yours forum is the best,
    write u again when i need something. ;)
    gruuß Emil *thumbup*

8. Anzeige

Schau mal hier: (hier klicken). Dort findet man Infos und Antworten.

Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
Thema:

Filter oil vapours 170cdi - where?

Die Seite wird geladen...

Filter oil vapours 170cdi - where? - Ähnliche Themen

1. W168 170CDI - Motoröl vermehrt sich

W168 170CDI - Motoröl vermehrt sich: Moin... Hab mir einen Elch "zufällig" gekauft, ergab sich irgendwie und ich bin überrascht, wie viel Platz der doch hat - ist eine "Langversion"...
  2. mein 170cdi zeigt 100000km zu viel an

mein 170cdi zeigt 100000km zu viel an: Hallo, Mein Auto hat seit 2002 nur 86500km gelaufen. Im Laufe des letzen Jahres zeigt er plötzlich 186500km an. Da ich es jetzt abgeben will, soll...
  3. W168 170CDI mit Vollausstattung zum schlachten

170CDI mit Vollausstattung zum schlachten: Hallo, Ich schlachte meinen Elch W168 170CDI, AKS mit Vollausstattung! AMG Paket, Designo Leder Ausstattung, Navi, Klima, Standheizung,...
  4. E168 170CDI blinkt fast immer Rechts mit Blinkerhebel Links - Problem Behoben!

E168 170CDI blinkt fast immer Rechts mit Blinkerhebel Links - Problem Behoben!: Hallo alle, Habe schon hin und her gelesen das es Probleme mit dem Links blinken gebt, weil an Rechts Blinkt. Dies ist ein gefahrliche Fehler und...
  5. Foto Kraftstoff-Filter Motorraum

Foto Kraftstoff-Filter Motorraum: Hallo, kann mir jemand sagen, wo genau der Kraftstoff-Filter im Motorraum des W246 sitzt? Eventuell mit Foto? Möchte gerne überprüfen ob meine...
Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.
  1. Diese Seite verwendet Cookies um Inhalte zu personalisieren. Außerdem werden auch Cookies von Diensten Dritter gesetzt. Mit dem weiteren Aufenthalt akzeptierst du diesen Einsatz von Cookies.
    Information ausblenden