Problem with Oil

Diskutiere Problem with Oil im English support forum Forum im Bereich Baureihenübergreifende Foren; Hello, I have mercedes-benz 170 CDI turbo diesel 1999, 180 000 km. Im very satisfied with my car, because its small, comfortable and very speed....

Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.
  1. #1 tallerbronx, 21.10.2009
    tallerbronx

tallerbronx Elchfan

Hello,

I have mercedes-benz 170 CDI turbo diesel 1999, 180 000 km. Im very satisfied with my car, because its small, comfortable and very speed. But I have a little problem:
    The oil is blows from a unknow component of my engine. This component is on the left side (in front of car) near filler of oil tank. Then it flows down by pipe.
    I have written about this problem to another forums.
    Reply to my problem was "Crankcase vent."
    http://www.mercedesforum.com/forum/showthread.php?t=39361
    (You must be register to see picture)
    Could somebody explain me, what is the main function of crankase vent., please. Its a big problem for engine? How can I repair it?
    Thank you very much.

2. Anzeige

Schau mal hier: Problem with Oil. Dort wird jeder fündig.

Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
  3. cooper

cooper Elchfan

Beruf:
    Redakteur
    Marke/Modell:
    B180 CDI (W245), A170L CDI (V168.109)
    I'm not absolutely sure, but it sounds like a major problem with your engine.

Normally, the crank vent drains overpressure from oil gasses from the crank housing, which is hardly a drop now an then. The first strange thing is that your crank housing seems to be filled with oil, which is not normal -- otherwise there couldn't be such a high oil loss through the crank vent. The next, there seems to be a very high pressure within the crank housing, which sounds like the hot gasses from the cylinders seems to bypass the sealing rings and put the crank housing under pressure.

I fear you'll have to open the motor block to find the problem. But better let have a professional mechanic having a look at it, maybe it's just a very little problem.

E.g., if the crank vent is sealed with dirt, the oil stick will be thrown out and a lot of oil is spilled around. If your engine is covered all over with oil, it might be worth a look.

Greetings, Mirko

4. #3 tallerbronx, 26.10.2009
    tallerbronx

tallerbronx Elchfan

Hello Mirko,

Thank you very much for your expert advice.
    This week Im going to the mercedes-benz service.
    I hope that it will be not expensive.
    After that I will inform you.
    Thanks.

Vlasto

Thema:

Problem with Oil

Die Seite wird geladen...

Problem with Oil - Ähnliche Themen

1. Glühbirnen-Problem...

Glühbirnen-Problem...: ...seid etwa 2 Jahren habe ich wie die Überschrift verrät ein "kleines" Glühbirnenproblem. Und zwar: mal brennt Rückleuchte hinten L, mal vorne R,...
  2. Radio Ausbau Problem

Radio Ausbau Problem: Moin ich habe mir Android RadioNavi von "Joyingauto" gekauft. Das ist eine 1Din Einheit auf die dann ein 8" Display gesteckt wird. Das möchte ich...
  3. Anlasser 210 L evo Problem

Anlasser 210 L evo Problem: Hi Leute bin neu hier werde mich später noch vorstellen versprochen. Bin seit 1 Woche Besitzer eines W168 A210L Evo`s. Und zwar hab ich...
  4. Problem mit Servolenkung bei einer Außentemperatur von 0 Celsius

Problem mit Servolenkung bei einer Außentemperatur von 0 Celsius: Hallo Liebe Elchfreunde Ich bin neu hier, ich habe mir auch ein Elch angeschafft und zwar den Mercedes-Benz A 170 CDI W168 Turbo Diesel. Ich bin...
  5. Kupplungspedal "Leer" PROBLEM!!!

Kupplungspedal "Leer" PROBLEM!!!: Hallo an alle im Forum. Bei meiner A-Klasse 170 (w169), Bj2007, Benziner, 180.000km hat es gestern Abend angefangen das mein Kupplungspedal beim...
Status des Themas:
Es sind keine weiteren Antworten möglich.
  1. Diese Seite verwendet Cookies um Inhalte zu personalisieren. Außerdem werden auch Cookies von Diensten Dritter gesetzt. Mit dem weiteren Aufenthalt akzeptierst du diesen Einsatz von Cookies.
    Information ausblenden